Harimatuse võidukäik
"Harimatuid inimesi
on kergem valitseda"
See tõdemus paistab
olevat kinnistud praeguse planeedi eliidi peades, kuigi see on ennasthävitav
tõdemus. Kui hävitatakse meie sotsiaalne sidusus, hävivad ka need valitsejad,
kuigi esimesel pilgul on neil "kergem".
Aga meie eliit ei oska
enam ammu mängida malet, kus arvestatakse 5 käiku ette.
sahh ja matt, sellest
paistab piisavat, mida rohkem kaost, seda rohkem kasumit.
Et see selle planeedi
sisemise sidususe lõpuks kukutab, koos selle "ülitarga" eliidiga,
seda ette ei nähta.
Ja seesama orikari, kes
praegu telekatest seebikaid vahib, peab selle oma turjal välja maksma....
Kahjuks meie orikarja
etteotsa roninud inimesed tahavad olla veel paavstilikumad, kui paavstid ise,
nemad isegi ei söandaks igusuguseid asju nii avalikult ette võtta...
Kui varemalt piirduti vaid meie kapitali
röövimisega, siis nüüdseks on asutud "inimkapitali" kallale.
Ongi juba aeg, meie
õpilased endiselt veel saavad Pisa testis mingeid tulemusi, see tuleb
likvideerida.
Õnnetuseks on
likvidaatorite etteotsa asunud isik, kelle isiksuseomadused sobivad ettepandud
tööks ideaalselt. Ta nimelt ise usub vist tõeliselt sellesse, et parendab
haridust.
Või on siiski tegemist
teesklusega, üks füüsikat õppinud isik ei saa ometi olla nii võhiklik?
Viimane pärl ettepandud
hariduse lammutustegevuses, mis juba on tipnenud maaasulate lammutamisega,
taandades sealt kooli põhikooliks... on ettepanek õppekavu vähendada KAKS
(kuulsite õieti, KAKS) korda.
See pärl on omakorda
krooniks kõikidele neile viimastel aastatel igasugustel hariduse edendamise
konverentsidel esitlenud lobasuudele, kes ei väsi korrutamast ühte ja sama
mantrat: õpilased on kohutavalt, oi kui kohutavalt üle koormatud.
Uurisin oma tütrele
ettepandud looduseõpetuse õpikut, juba praegu on seal ainult puder ja kapsad.
Mis siis sealt veel järgi
jääb, kui seal olevat vähest ja kõikidest asjast korraga ja ühteaegu vestlevas
õpikust pool välja roogitakse.
Mida hakkab peale
ülikooli selliste sisseastujatega?
Selle koormatuse küsimuse
puhul aga on selge üks asi:
Kool tekitab õpilastes
stressi ja stressi allikaks on õpetajad.
Stressis õpetaja tekitab
ka stressis õpilased, nii lihtne see on ja ometi tegeleb meie harminn peamiselt
sellega, et seda stressi veelgi enam suurendada, kõvendada, veelgi võimatumaks
teha korraliku hariduse andmise.
Üldises plaanis on terve
20 sajand tegelenud 19. sajandi hariduse hävitamisega, ma olin kunagi
shokeeritud, kui uurisin 20 sajandi alguse gümnaasiumi matemaatika lõpueksamite
ülesanded, need olid tõelised pähklid ja ette nähtud tavagümnasiumi lõpetajatele.
Tollal õpiti mitut keelt,
s.h. ladina, kreeka keelt, teati antiiki, tunti kultuuri ja kellelgi ei tulnud
pähegi mõte, et midagi võiks vähendada, sest teadmiste ja mõtlemisvõime
omandamisel peeti ennastmõistetavaks pingutuse vajalikkust.
NL tõi meile kutseharitlaste
põlvkonna, kelle hulka ka mina kuulun. Nõukogude ajal peeti vähemalt oluliseks
teatud põhiliste oskuste omandamist ja ma olen selles mõttes oma füüsika
haridusega enam-vähem rahul. Ka keskkooli õpikute üle ei tulnud pähe kurta,
kuigi nad on tänapäevastest KINDLASTI kordi raskemad.
Kooli kõige suuremad
põmmpead seda kindlasti ei omandanud, aga ka seda peeti loomulikuks, nii
lihtsalt ongi. Ükskõik millise õppekava puhul leidub keegi, kes isegi
korrutustabelit ei omanda.
Nüüdseks on jõutud
pärlini ka korrutustabeli osas - viimase õppimine vist ka kaob koolist varsti
sootuks, nagu üldse elementaarsete aritmeetiliste oskuste omandamine.
Ma ei kujuta ette
inimest, kes deklarleeriks, et nagu tunneks matemaatikat ja ei teaks, mis asi
on teoreem.
Praegu vist juba ollakse
jõudmas sellesse faasi ka matemaatiliste aluste lammutamisel.
Kas siin on meie
esiminister pärlitega maha saanud, jõudes ironiseerida kõõlude teoreemi üle.
Kuid tulemus, mis tagant
paistab - kvalifitseerimata lumpeni loomine, keda on lihtne valitseda, ilmselt
innustab paljusid tagant niiditõmbajaid.
Sellistel otudele on
imelihtne seletada ükskõik mida. Näites sinisilmselt pajatada sellest,
kui lihtsalt kukub maja
kokku tulekahju tagajärjel.
Mina oma õnneks või
õnnetuseks olen korraliku kutseharitlasena omandanud koolis teatud algtõed ja
sellist jama ei usu.
Tuleviku või vast juba
oleviku lumpenharitlane ilmselt usub kõike ja seda ju ongi vaja.
Kahjuks on meile
õnnestunud leida üle aegade kõige väljapaistvam haridusminister Elsa
Gretskinast alates, ka sellele naisele ei oleks iial tulnud pähe geniaalne mõte
õppekavu poole (POOLE) võrra kärpida.
Loogika selle taga on
ometi olemas, siis saab tunde ka kärpida ja siis saab jälle õpetajatele vähem
palka maksta. Mingid füüsikalise-matemaatilise mõtlemise alustõed on akadeemik
siiski omandanud ja järgib neid hoolega.
Mulle üldiselt ei meeldi
enam polemiseerida ühiskonna ja poliitika teemadel, meie olukord on üldisel
masendavamast masendav. Asi pole vaid ühes ministris, asi on terves
dalmaatslastest poliitikute põlvkonnas, kes seda rahumeeli õndsalt pealt
vaatab, kuidas meie rahvuse selgroogu, meie HARIDUST murtakse.
Moonakad juba hõiskavad
igal poole ja küllap varsti konverentski korraldatakse, kuidas jälle midagi
lihtsustatult õpetada (või pigem õpetamist simuleerida, sest näiteks
matemaatikat EI SAA LÕPUTULT LIHTSUSTADA). Seda loba üritan aga mitte lugeda.
Palun, eestlased, ärge
ronige enam laulupeole oma lollust deklareerima. Selle asemel et laulda, tuleks
õppida, aga seda te enam ei oska. Teie moonaklus on lihtsalt kohutav.
Järgmine põlvkond ilmselt
taipab selle moonakate põlvkonna, kes ennast veel võitjaks tituleerib,
kuritegeliku lolluse ära ja suudab ehk selle rahva veel uueks luua.
Sellest põlvest ei ole
midagi loota, ainult lollust, lollust ja veel kord lollust.
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home