august 27, 2013

Harimatuse võidukäik

"Harimatuid inimesi on kergem valitseda"

See tõdemus paistab olevat kinnistud praeguse planeedi eliidi peades, kuigi see on ennasthävitav tõdemus. Kui hävitatakse meie sotsiaalne sidusus, hävivad ka need valitsejad, kuigi esimesel pilgul on neil "kergem".
Aga meie eliit ei oska enam ammu mängida malet, kus arvestatakse 5 käiku ette.
sahh ja matt, sellest paistab piisavat, mida rohkem kaost, seda rohkem kasumit.
Et see selle planeedi sisemise sidususe lõpuks kukutab, koos selle "ülitarga" eliidiga, seda ette ei nähta.
Ja seesama orikari, kes praegu telekatest seebikaid vahib, peab selle oma turjal välja maksma....

Kahjuks meie orikarja etteotsa roninud inimesed tahavad olla veel paavstilikumad, kui paavstid ise, nemad isegi ei söandaks igusuguseid asju nii avalikult ette võtta...

 Kui varemalt piirduti vaid meie kapitali röövimisega, siis nüüdseks on asutud "inimkapitali" kallale.
Ongi juba aeg, meie õpilased endiselt veel saavad Pisa testis mingeid tulemusi, see tuleb likvideerida.

Õnnetuseks on likvidaatorite etteotsa asunud isik, kelle isiksuseomadused sobivad ettepandud tööks ideaalselt. Ta nimelt ise usub vist tõeliselt sellesse, et parendab haridust.
Või on siiski tegemist teesklusega, üks füüsikat õppinud isik ei saa ometi olla nii võhiklik?

Viimane pärl ettepandud hariduse lammutustegevuses, mis juba on tipnenud maaasulate lammutamisega, taandades sealt kooli põhikooliks... on ettepanek õppekavu vähendada KAKS (kuulsite õieti, KAKS) korda.
See pärl on omakorda krooniks kõikidele neile viimastel aastatel igasugustel hariduse edendamise konverentsidel esitlenud lobasuudele, kes ei väsi korrutamast ühte ja sama mantrat: õpilased on kohutavalt, oi kui kohutavalt üle koormatud.
Uurisin oma tütrele ettepandud looduseõpetuse õpikut, juba praegu on seal ainult puder ja kapsad.
Mis siis sealt veel järgi jääb, kui seal olevat vähest ja kõikidest asjast korraga ja ühteaegu vestlevas õpikust pool välja roogitakse.
Mida hakkab peale ülikooli selliste sisseastujatega?
Selle koormatuse küsimuse puhul aga on selge üks asi:
Kool tekitab õpilastes stressi ja stressi allikaks on õpetajad.
Stressis õpetaja tekitab ka stressis õpilased, nii lihtne see on ja ometi tegeleb meie harminn peamiselt sellega, et seda stressi veelgi enam suurendada, kõvendada, veelgi võimatumaks teha korraliku hariduse andmise.

Üldises plaanis on terve 20 sajand tegelenud 19. sajandi hariduse hävitamisega, ma olin kunagi shokeeritud, kui uurisin 20 sajandi alguse gümnaasiumi matemaatika lõpueksamite ülesanded, need olid tõelised pähklid ja ette nähtud tavagümnasiumi lõpetajatele.
Tollal õpiti mitut keelt, s.h. ladina, kreeka keelt, teati antiiki, tunti kultuuri ja kellelgi ei tulnud pähegi mõte, et midagi võiks vähendada, sest teadmiste ja mõtlemisvõime omandamisel peeti ennastmõistetavaks pingutuse vajalikkust.
NL tõi meile kutseharitlaste põlvkonna, kelle hulka ka mina kuulun. Nõukogude ajal peeti vähemalt oluliseks teatud põhiliste oskuste omandamist ja ma olen selles mõttes oma füüsika haridusega enam-vähem rahul. Ka keskkooli õpikute üle ei tulnud pähe kurta, kuigi nad on tänapäevastest KINDLASTI kordi raskemad.
Kooli kõige suuremad põmmpead seda kindlasti ei omandanud, aga ka seda peeti loomulikuks, nii lihtsalt ongi. Ükskõik millise õppekava puhul leidub keegi, kes isegi korrutustabelit ei omanda.
Nüüdseks on jõutud pärlini ka korrutustabeli osas - viimase õppimine vist ka kaob koolist varsti sootuks, nagu üldse elementaarsete aritmeetiliste oskuste omandamine.
Ma ei kujuta ette inimest, kes deklarleeriks, et nagu tunneks matemaatikat ja ei teaks, mis asi on teoreem.
Praegu vist juba ollakse jõudmas sellesse faasi ka matemaatiliste aluste lammutamisel.
Kas siin on meie esiminister pärlitega maha saanud, jõudes ironiseerida kõõlude teoreemi üle.
Kuid tulemus, mis tagant paistab - kvalifitseerimata lumpeni loomine, keda on lihtne valitseda, ilmselt innustab paljusid tagant niiditõmbajaid.
Sellistel otudele on imelihtne seletada ükskõik mida. Näites sinisilmselt pajatada sellest,
kui lihtsalt kukub maja kokku tulekahju tagajärjel.
Mina oma õnneks või õnnetuseks olen korraliku kutseharitlasena omandanud koolis teatud algtõed ja sellist jama ei usu.
Tuleviku või vast juba oleviku lumpenharitlane ilmselt usub kõike ja seda ju ongi vaja.
Kahjuks on meile õnnestunud leida üle aegade kõige väljapaistvam haridusminister Elsa Gretskinast alates, ka sellele naisele ei oleks iial tulnud pähe geniaalne mõte õppekavu poole (POOLE) võrra kärpida.
Loogika selle taga on ometi olemas, siis saab tunde ka kärpida ja siis saab jälle õpetajatele vähem palka maksta. Mingid füüsikalise-matemaatilise mõtlemise alustõed on akadeemik siiski omandanud ja järgib neid hoolega.

Mulle üldiselt ei meeldi enam polemiseerida ühiskonna ja poliitika teemadel, meie olukord on üldisel masendavamast masendav. Asi pole vaid ühes ministris, asi on terves dalmaatslastest poliitikute põlvkonnas, kes seda rahumeeli õndsalt pealt vaatab, kuidas meie rahvuse selgroogu, meie HARIDUST murtakse.
Moonakad juba hõiskavad igal poole ja küllap varsti konverentski korraldatakse, kuidas jälle midagi lihtsustatult õpetada (või pigem õpetamist simuleerida, sest näiteks matemaatikat EI SAA LÕPUTULT LIHTSUSTADA). Seda loba üritan aga mitte lugeda.
Palun, eestlased, ärge ronige enam laulupeole oma lollust deklareerima. Selle asemel et laulda, tuleks õppida, aga seda te enam ei oska. Teie moonaklus on lihtsalt kohutav.
Järgmine põlvkond ilmselt taipab selle moonakate põlvkonna, kes ennast veel võitjaks tituleerib, kuritegeliku lolluse ära ja suudab ehk selle rahva veel uueks luua.
Sellest põlvest ei ole midagi loota, ainult lollust, lollust ja veel kord lollust.