veebruar 23, 2020

Minu Dekameron: Horowitz ja teised



1348 olevat suure epideemilise kriisi ajal Firenze lähedasse villasse varjunud 7 neidu ja 3 noormest ja nad jutustasid üksteisele lugusid.
10 päeva jooksul igaüks 10 lugu. Ehk tuleb see raamat mul keldrist jälle üles otsida ja üles tuua (mul on raamatutest paljud pagendatud keldrisse, sest ei mahu kuhugi ära. Ei, seal ei ole nad mitte mingi paha pärast - seal kõrval on kõike, näiteks Anton Hansenit ja veel palju, palju klassikuid .... kõrvuti ENE-ga, ehtsalt nõuka aegse ENE-ga!)
Aga hetkel on mul mõttes muusika: ehk õnnestub minul sarnaselt kuulata 10 päeva jooksul muusikat.
Horowitzi käik Moskvasse 1986 on üks legendaarsemaid üldse ja ta mängis seal erakordselt briljantselt.
 Videosid on kahjuks ainult fragmentidena, kättesaadavad on toodud allpool, seevastu muusika on kõik olemas ja kuulatav.
Nautige, sest elu ju ongi üürike, kunst aga alati lõpmatu!

Imeväärne, melanhoolne Scarlatti!



Schumann, tema surematu Unistus Lapsepõlve stseenidest ...



Schuberti Eksprompt B duur



Skrjabin - külastusest Skrjabini muuseumis:



Moszkowski - mulle peaegu tundmatu helilooja,
aga siin tema imeväärselt hästi mängitud  Sädemed  (Etincelles)




Ja lõpuks liigutav video Horowitzi klaverihäälestajast ,
s.h. kontserdi ettevalmistuselt Moskvas.