märts 07, 2011

EE rahvas



Pildil näete ühte vaatlejat kontrollimas valimissüsteemide edukat käivitumist.

Jänkisid võiks oma vankumatu usu tõttu tehnoloogiaimedesse kuuekümnendail nimetada Kuurahvaks.
Meie saame endid kutsuda uhkusega E-rahvaks.
Kõike saab juba EE -tada, isegi valimisi. Mis sellest, et server vahel hangub ja siis jälle käib, see kuulub
asja juurde, we do not have a problem.
Vaatlejatel jääb vaid serveriruumi punaseid tulesid imetleda. Tuled põlevad - valimised käivad.
Ei vilgu, järelikult on väike tõrge, aga küll nad jälle vilkuma pannakse. On jokk ja varsti jälle ei ole.

2 Comments:

Blogger Sekeldaja said...

Lisan ühe kommentaari kommenteerijalt LUGEJA Postimehes (ei ole mina ja ei ole ka arvutusi teinud. kui kui arvudega on nii, on kõhutunne õige ).


Arvutasin välja e-hääletuse ja tavahääletuse toetuste erinevuse. Tulemused on julmad. E-hääletus on ikka võimas relv valitsuse käes. Pole realistlik, et erinevused e- ja tavahääletuse juures erinevad nii palju valitsuserakondade kasuks (+17.7 ja +14.5) ja Keskerakonna kahjuks (-47.5%). Samas on SDE puhul erinevus minimaalne (+3.4%). Muude kandidaatide puhul kisub erinevuse e-hääletuse kahjuks arvatavasti valimisrakenduse viga, mille pärast ca 2.5 % kasutajatest ei näinud üksikkandidaatide nimekirja lõppu.

Seega tuleb välja, et kõige läbipaistmatum osa valimistest, e-hääletus, määras valimiste tulemused. Poleks e-hääletust, võitnuks Keskerakond. Nii suur erinevus pole enam põhjendatav arvutikasutaja profiili erinevusega tavakasutaja omast. Mina teen siit enda jaoks järelduse, et valimistulemused võltsiti. Järeldagu teised, mida ise tahavad.

Tulemused ise:

Kesk (e-hääletus): 9.9 %
Kesk (tavahääletus): 27.7 %
Kesk (kahe hääletustüübi erinevus): -47.5 %

Ref (e-hääletus): 36.9 %
Ref (tavahääletus): 25.8 %
Ref (kahe hääletustüübi erinevus): +17.7 %

IRL (e-hääletus): 25.4 %
IRL (tavahääletus): 18.9 %
IRL (kahe hääletustüübi erinevus): +14.5 %

SDE (e-hääletus): 18.0 %
SDE (tavahääletus): 16.8 %
SDE (kahe hääletustüübi erinevus): +3.4 %

Muud (e-hääletus): 9.8 %
Muud (tavahääletus): 10.7 %
Muud (kahe hääletustüübi erinevus): -4.2 %

märts 08, 2011 5:36 PM  
Blogger Sekeldaja said...

Enne valimisi käis mul külas EMORI küsitleja.
Vastasin talle ja lubasin täita ankeedi.
Seda ma enam ei tee.
EMOR osaleb samamoodi, nagu ka teised EE sotsioloogid, kinnimakstud pettuse toetamisel.
See on mu isiklik spekulatsioon, kahjuks selline, mille tõenäosus on suhteliselt suur.
Oleksin õnnelik, kui see spekulatsioon osutuks valeks, aga praeguse seisuga ei saa ma sellist hoiakut enesele lubada.
Saatsin EMOR -le sellise vastuse
(ja saadan samasuguste sõnadega ukse tagant minema iga sotsioloogi, kelle aususes ma ei ole veendunud)
Tahaksin, et riik ja rahvas ükskord ometi ajaks selja sirgu ja lõpetaks koogutamise kahele poole, idasse ja läände.
Kahjuks seda ei ole juhtunud.



LP ARVAMUSFIRMA EMOR JA TEIE KÜSITLEJAD


Lubasin Teile, et täidan Teie poolt esitatud küsimustiku ja edastan teile.
Pärast E – valimisi ma seda enam iialgi ei tee.
TEIE FIRMA on osalenud ja osaleb ka edasi valimispettuste organiseerimisel. Teie firma poolt korraldatud küsitlused näidanud kõige täpsemini praeguse E – pettuse tulemit.
See viib kergesti järeldusele, et osalete oma firmaga valimispettustel.
Sellega seoses mina TEIE FIRMA POOLT KORRALDATUD KÜSITLUSTEL
MITTE IIALGI EI OSALE.

Mul on oma rahva ja oma rahva nn. sotsioloogide päras sügavalt piinlik ja häbi.
Me ei ole oma süsteemiga mitte sugugi väga kaugel VALGEVENE süsteemist.
Ma näen oma rahva hääbumist ja põgenemist mujale riikidesse ja ma näen valitseva kliki
ülbuse kasvu. Ka teie, iga küsitleja, olete selles pettuses osaline.
Palun mõelge sellele, enne kui tulete korterite ukse taha helistama.
Iga raha ei vääri, et seda maksta.

märts 14, 2011 8:57 AM  

Postita kommentaar

<< Home