TRIPS-TRAPS-TRULL: Variant III
Tere jälle, mänguhuvilised! Sain oma uusversiooni nüüd ilusti blogisse ja
katsun õpinädalal nr 3 seda natukene kommenteerida ja ehk täiendada.
See ei ole veel OO versioon, nii et küsimus jääb - mis kasu võiks olla OO-st kodeerimisel?
Ka mulle on see küsimus veel peavalu valmistav. Ei ole mõtet tegelda vahendiga vahendi pärast, sellest peab siginema selget kasu.
Muidugi on täiesti võimatu tänapäeva meeskonnatöös mitte tunda OO-d ja mitte seda rakendada, aga alustuseks peab olema selge, mis kasu sellisest asjast üldse on.
Kanvaasid on endiselt 9 - jälle koht, mis veel vajaks muutmist. Järgmiseks, s.t. 4. nädalaks loodaksin jõuda variandini, kus mängulauaks võiks olla ka 4*4 mängulaud.
Arvuti õpetasin mängima (18.09.2014) kahel tasemel, "koolilapse" tase, ning tase, kus kõik variandid läbi vaadatakse. Et veidi huvitamav oleks, valitakse tase juhuslikult (ka siis, kui arvutid omavahel rammu katsuvad).
Aga kõige tähtsamaks probleemiks sai siiski selle versiooni juurs toimiva loogika väljamõtlemine ja siin enam ilma plokkskeemideta viisakalt hakkama ei saa. (Märkus 18.09.2014: praegu annan plokkskeemide osas ajutiselt alla. Proovin praegu lihtsalt koodiridu selgitada. Ma kasutan oma töö algusfaasis plokkskeeme, kuid need kritseldused hiljem ei ole isegi enesele arusaadavad. Kui nüüd hakata takkajärele plokkskeeme vormistama, siis see lihtsalt oleks sama hea, kui oma koodi dokumenteerida jumalikult kõrguselt. Aga algselt see töövahend ei ole selleks mõeldud, vaid selleks, et asjad selgeks mõelda, tööga alustada.
Seevastu positiivse poole pealt: hakkasin kasutama ja õppima Komodo Edit nime kandvat töövahendit oma HTML-i ja javaScript spagettide töötlemiseks. Praeguseks olen väga rahul,
sest see pole mind veel suutnud tõsiselt välja vihastada.
Selgus, et teen väga palju elementaarseid näpukaid: näide - ei leia üles, et oled kirjutanud ID Id asemel ühes kohas. Täielikult on puudu HTML-i kujundamise põhitõed - ainult elementide põgusast uurimisest ei piisa, kui tahaksid, et lehekülg näeks mingil kindlal viisil välja ja see "kujundus" ei lendaks kus kurat mingi lihtsa täienduse mõjul. Praegu jätsin selle HTML käki teistele hoiatuseks just selliseks, nagu ta on, kui tekib aeg css ja html-ga tegelemiseks, siis on pärast hea vaadata, mis lollustega ollakse kunagi maha saanud. css -ga tegelemise jätsin üldse praegu kõrvale.
On selgunud kurb tõsiasi - ei saa kuidagi enam läbi ilma abipakettideta - nii tuleks plaani võtta jQuery. Mõnede asjade tegemine algses javaScriptis võrdub assembleris programmeerimisega. Näide: vormid - jätsin ära praegu HTML vormide dünaamilise tegemise, sest originaalne javaScript ja HTML spetsifikatsioon on nii algeline, et see nikerdamine ilma korralike lisafunktsioonideta ei tasu ära, oleks vaja need kas ise valmis vorpida, või mõne targema poolt loodut kasutada. Näide - raadionupud ja märkeruudud (checkbox).
ja nii edasi ja nii edasi ... Kes siia varem juhtunud, kui 18.09.2014, siis pasteerigu kood uuesti ümber, see on veidi uuenenud.
See ei ole veel OO versioon, nii et küsimus jääb - mis kasu võiks olla OO-st kodeerimisel?
Ka mulle on see küsimus veel peavalu valmistav. Ei ole mõtet tegelda vahendiga vahendi pärast, sellest peab siginema selget kasu.
Muidugi on täiesti võimatu tänapäeva meeskonnatöös mitte tunda OO-d ja mitte seda rakendada, aga alustuseks peab olema selge, mis kasu sellisest asjast üldse on.
Kanvaasid on endiselt 9 - jälle koht, mis veel vajaks muutmist. Järgmiseks, s.t. 4. nädalaks loodaksin jõuda variandini, kus mängulauaks võiks olla ka 4*4 mängulaud.
Arvuti õpetasin mängima (18.09.2014) kahel tasemel, "koolilapse" tase, ning tase, kus kõik variandid läbi vaadatakse. Et veidi huvitamav oleks, valitakse tase juhuslikult (ka siis, kui arvutid omavahel rammu katsuvad).
Aga kõige tähtsamaks probleemiks sai siiski selle versiooni juurs toimiva loogika väljamõtlemine ja siin enam ilma plokkskeemideta viisakalt hakkama ei saa. (Märkus 18.09.2014: praegu annan plokkskeemide osas ajutiselt alla. Proovin praegu lihtsalt koodiridu selgitada. Ma kasutan oma töö algusfaasis plokkskeeme, kuid need kritseldused hiljem ei ole isegi enesele arusaadavad. Kui nüüd hakata takkajärele plokkskeeme vormistama, siis see lihtsalt oleks sama hea, kui oma koodi dokumenteerida jumalikult kõrguselt. Aga algselt see töövahend ei ole selleks mõeldud, vaid selleks, et asjad selgeks mõelda, tööga alustada.
Seevastu positiivse poole pealt: hakkasin kasutama ja õppima Komodo Edit nime kandvat töövahendit oma HTML-i ja javaScript spagettide töötlemiseks. Praeguseks olen väga rahul,
sest see pole mind veel suutnud tõsiselt välja vihastada.
Selgus, et teen väga palju elementaarseid näpukaid: näide - ei leia üles, et oled kirjutanud ID Id asemel ühes kohas. Täielikult on puudu HTML-i kujundamise põhitõed - ainult elementide põgusast uurimisest ei piisa, kui tahaksid, et lehekülg näeks mingil kindlal viisil välja ja see "kujundus" ei lendaks kus kurat mingi lihtsa täienduse mõjul. Praegu jätsin selle HTML käki teistele hoiatuseks just selliseks, nagu ta on, kui tekib aeg css ja html-ga tegelemiseks, siis on pärast hea vaadata, mis lollustega ollakse kunagi maha saanud. css -ga tegelemise jätsin üldse praegu kõrvale.
On selgunud kurb tõsiasi - ei saa kuidagi enam läbi ilma abipakettideta - nii tuleks plaani võtta jQuery. Mõnede asjade tegemine algses javaScriptis võrdub assembleris programmeerimisega. Näide: vormid - jätsin ära praegu HTML vormide dünaamilise tegemise, sest originaalne javaScript ja HTML spetsifikatsioon on nii algeline, et see nikerdamine ilma korralike lisafunktsioonideta ei tasu ära, oleks vaja need kas ise valmis vorpida, või mõne targema poolt loodut kasutada. Näide - raadionupud ja märkeruudud (checkbox).
ja nii edasi ja nii edasi ... Kes siia varem juhtunud, kui 18.09.2014, siis pasteerigu kood uuesti ümber, see on veidi uuenenud.
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home