SURNUD RING EMT lepingu lõpetamisel
Kirjutasin oma blogis suvel, et EMT petab oma kliente, väites, et maapiirkondades on võimalik tema modemi abiga
saavutada püsiv internetiühendus.
Nüüd, sügiseks, kui mul puudub igasugune vajadus EMT teenuse edasiseks kasutamiseks, on leping endiselt jõus.
Soovisin seda lepingut lõpetada kusagil 5 septembri paiku, seisuga 31 august.
Mind tabas kahjuks üllatus. Mingit võimalust lepingut takkaulatuvalt lõpetada ei olevat, nagu puuduvat ka võimalus igasuguseid tähtajalisi lepinguid sõlmida.
Nii peaksin maksma oma septembrikuu interneti arve, sõltumata sellest, kas ma EMT teenust kuigivõrd vajan. Seni ei ole vajanud ja vaevalt et ka tulevikus.
Leppisin oma olukorraga ja palusin lõpparvet, et piinlik asi kaelast ära saada. On saadud parkimistrahv, nüüd asi see EMT trahv ära maksta ei ole.
Nüüd tabas mind teine üllatus. Lõpparve asemel ulatati mulle allkirjastamiseks leping, kus selgus, et EMT -l on KAHE KUU jooksul õigus
esitada oma endisele kliendile igasuguseid arveid ja mingisugust septembrikuu arvet enne kui 7. oktoobriks ei olevat võimalik saada.
Variant, et mul siiski blokeeritaks teenus, et vältida võimalikke kuritarvitusi, ja tuleksin ja lõpetaksin selle lepingu koos korrektse lepingu lõpparvega, mis 7 oktoobriks on selgunud,
jälle ei kõlvanud.
Nimelt tekkivat mul siis juba automaatselt kohustus võlgnevuseks, mida aga siiski sellel kuupäeval veel ei olevat, aga kohustus juba on,
s.t. peab maksma jälle oktoobrikuu arve, mis jälle on EMT suva järgi kirjutatav.
Lepingu lõpetamise tingimustes ei ole märkugi sellest, milline see arve võiks olla ja millises summas see võiks olla, kuigi seda võiks üsna lihtsalt ette välja arvutada
ja lepingusse juba lisada.
Lahkelt oldi võimeline SUULISELT kinnitama arve suuruse, aga mingissegi juriidiliselt vettpidavasse dokumenti seda valada ei olda võimelised.
Juriidiline kirjaoskamatus? Firmal, kellel on olemas juriidiline osakond, ei ole võimeline korrektselt väljendama kliendi tulevase võlgnevuse eeldatavat summat?
Meil lihtsalt on alati õigus esitada selline lõpparve, nagu meile sobib.
Ja hoiatati ka veel. Kui ikkagi ei jäta jonni, esitame teile ka oktoobrikuu arve ja nii teie elupäevade lõpuni, testamendis ettenähtud järglastele ilmselt ka.
See väljapressimine meenutas mulle väga Suurt RAAMATUKLUBI, mis ka täpselt sama moodi kliente koorib, et kui midagi jätad tegemata, tuleb sulle
postkasti pakk raamatuid, mille oled kohustatud välja ostma.
Ei ole juttugi sellest, et leping juriidiliselt korrektsesse vormi panna ja mõlemapoolselt rahuldava variandini jõuda, ei, seda kindlasti mitte.
Isegi, kui tahaks minna näiteks kuhugi Nepaali lapsi abistama ja järgnevad 6 kuud maksta ei ole võimalik, ei pääse klauslist, et arve tuleb 7 oktoorbil,
mitte varem ja alles siis "SAAB TEADA", milline see arve on.
Selline on praegu asjaajmine AS -s EW igal tasandil. EMT ei moodusta siin mingit erandit, ikka see sama ülbus ja nihilistlik jonn suruda alandlik klient nurka nii nagu
MEIE TAHAME.
Hoiatan selliste eest, ma nimetan neid väljapressijaiks, nagu ma nimetan väljapressijaiks SUURT RAAMATUKLUBI ja paljusid teisi AS -e EW-s, kelle äriiideeks ongi
väljapressimine omale juriidiliselt soodsatel tingimustel.
6 Comments:
Hüüdja hääl kõrbes...Selliste teemade puhul aitab ainult omakohus...
Ma võin tuua ühe põhjuse, miks see kahe kuu värk:
nimelt kui Sa oled väljamaal käinud, siis on variant, et sealsed kõneandmed saabuvad krtteab millal. Mõnest kohast tulevad paari päeva jooksul või sama kuu jooksul, mõnest kohast/riigist alles kunagi järgmisel kuul. Kunagi ku alguses lüüakse arveldus eelmise kuu koha pealt lukku. Kõik, mis tuleb peale seda, läheb järgmise kuu arvele. Thats it.
Kurb muidugi, et teenindaja seda seletada ei osanud.
Kui Sul oli roaming avatud, siis selline seletus. Kui roamingut ei olnud, kirjutaks mina kirja. Teenindajatega pole mõtet seletada - neid on a)kompetentseid ning b)neid, kes oskavad vaid seda, mida tööandja arvates peavad oskama/teadma.
no issand. isegi kui sa välismaal olid, peaks olema ka sellekohane arve olem avõimalik hiljem esitada. ka siis , kui leping lõpetatud on, sest arve on ju ometi aja eest, mil leping kehtis veel. Või on see keelatud?
uehh...
Siin on ju jutt internetist, mis roaming, mis kõneandmed?
Häälkõne, datakõne ...
Kui sel kaardil pole roaming keelatud, saab ka väljamaal netti.
Ja kas konkreetsel kaardil on häälkõned keelatud? SMS-id?
Kõigepealt aitäh Sekeldajale, et selle ülekohtu jutuks võttis! Vähemalt ükski, kes oma kogemust jagab. Duhhi jutt on suuresti rumal, nagu üks Kohalik siin (September 15, 2010 1:19 PM) peenelt märku annab.
EMT teenuste kasutamise üldtingimused ütlevad:
"5.11. Klient ei vabane teenuste eest tasumise kohustusest, kui ta ei ole EMT poolt väljastatud arvet kätte saanud."
Konkreetsel kaardil saab EMT kõik teenused keelata, nii häälkõne kui dataühenduse (mitte datakõne), blokeerida roamingu, SMS-id jne. Kui klient avaldab soovi leping lõpetada, siis ei ole mingi probleem seda teha ja vajadusel leppida täiendavalt kokku hiljem esitatavate arvete tasumise kord, kuigi arvestades üldtingimustesse sissekirjutatud monopoolne õigus neid tingimusi ühepoolselt oma suva järgi muuta ei anna selleks just erilist põhjust.
Lisaks Suurele Raamatuklubile tegelevad taolise väljapressimisega mitmed tervise- ja spordiklubid, seepärast olen vältinud enda sidumist nendega. Emt-i kasutaja olen küll aastakümneid olnud, kuid netiteenust ei võtnud samal põhjusel neilt, et pakutav ülemääraselt orjastav paistis.
Eelmises sissekandes pahandab Sekeldaja veel lollima rahvaga, kuid siinkohal oleks vast mõistlik korraks uurida peeglist vastuvaatavat nägu, kas ehk ei ole sama rahva liikmega tegu... Osa rahvast hääletab jalgadega, juba pikemat aega. Sellist Eestit tahtsimegi...
Postita kommentaar
<< Home