oktoober 02, 2014

Almaga ja Almata

Rõõm on teatada, et alates oktoobrist ei pea enam pead vaevama kasutajatoe osutamisega Almas ja saab täie jõuga pühendada näiteks selles blogis mängunduse arendamisele. Nojah.
Meie riigis on olukord jõudnud sinnamaale, kus tulemuslik töö ja minu arust nagu oluline kriteerium - sinu tegevusega ollakse rahul - ei ole mingi argument. Ka kogemus on pigem negatiivne argument.
Eks sellest võiks kirjutada pikalt ja laialt, aga tõtt öelda ei ole tuju - see tähendaks jällegi näiteks oma aja ja energia pühendamist teemadele, kus ma ei tunne ennast tugevalt või mugavalt. Ma ei naudi enam pigem poliitilisi teemasid, kuid pean (ja peame) endale aru andma, et me ei pääse neist, sest üks pool on saanud oma kätte liiga suured trumbid. Ja nagu avantüristlikud kaardimängijad ikka, lammutatatakse edasi, kuigi mõned natukene kaugelenägelikumad inimesed juba ütlevad - meie riik jookseb inimestest tühjaks.
Ülikool tühjeneb üliõpilastest, aga ka õppejõududest, rääkimata siis sealt kabjahoopidega minema löödud tugistruktuurist. 1994 lõppes beebibuumi aeg ja noori enam ei jagu, sest nüüd hakkab tööikka jõudma see vaegsünni põlvkond... Asi aga teravneb veelgi, sest tänapäeva noorele on maailma väga lahti ja ma ei näe tõesti mingit mõtet ka oma lastele üritada
selgeks teha, et parim koht kõrghariduse omandamiseks võiks alla meie Alma. Seda peab see struktuur tõestama igapäevase tegevusega, mitte särasilmse jutumulli puhumisega. Kasvõi sellega, kuidas siin suhtutakse inimestesse.
Aga näiteks ka selline banaalne näide valdkonnast JavaScript - ma tahaksin sirvida mõnda selles vallas kirjutatud olulist raamatut. Ehk ei peaks sellekst soetama personaalset raamatukogu, äkki piisaks külastusest Ülikooli raamatukokku?. Programmeerimisalaseid raamatuid - võite mu sõnu kontrollida - aga ei ole. ÜLE TERVE EESTI EI OLE! Kuidas saab olla tulemuslikku Ülikooli ilma korras raamatukoguta, kus oleks saadaval mingigi minimaalne kogus õppekirjandust antud valdkonna kohta??
Aga jumal selle almaga.
Sageli inimesed siiski teavad, et and mingil põhjusel, minu puhul enese arendamine siiski peamisena,
peaksid  NAD  tegema muudatusi. AGA nad  ei tee ja siis teevad head inimesed selle otsuse sinu eest ära.